פורטל התורה והתשובה - כל ההוכחות שהתורה אמת במקום אחד
 
 

 


ספרים מופצים בחינם



 


 

קרן רוזנר - מעצבת פנים. טור אישי.
רוצה לקבל מידע בעניין עיצוב דירות?

עיצוב חנויות ועסקים

 

עיצוב עסקים מתחלק לכמה תחומים: עיצוב חנויות, עיצוב משרדים, עיצוב בתי אוכל ועיצוב עסקים נותני שירות כמו ספא, בתי מלון וכד'.   הכרויות לדתיים

בכל אחד מהתחומים רצוי לגשת בהתחלה לפונקציות שנדרש החלל למלא ולהכיל כמו: כמות העובדים, מהם האלמנטים אותם אנו רוצים למכור, איזה שירות מספק  בית העסק , ומה רוצה בית העסק לשדר ללקוחות שלו.

הכי חשוב לזכור כי עיצוב נכון ומקצועי ישפיע על חווית הקנייה של הלקוח וישפיע על ההתנהגות וההתנהלות שלו בתהליך הקניה.

לתכנון התאורה בבית עסק תפקיד מכריע בהשפעה על הלקוח . הרי כלקוחות החוש שבו אנו משתמשים יותר מהכל הוא חוש הראיה ולכן חשוב להאיר את המוצרים בצורה נכונה, מה שישפיע על הדרך בה הלקוח תופס ורואה אותם, לכן עלינו להאיר את המוצרים ולהציגם בדרך הטובה ביותר.

במקביל, מכיוון שמדובר בבית עסק כדאי שנבחר גופי תאורה חסכוניים מבחינת צריכת החשמל שלהם , כאילו שלא יחממו את החלל יותר מידי, ושעדיין יתנו את התחושה המזמינה והנעימה.

רצוי לא להשתמש בתאורת פלואורסנטית מכיוון שזו לא נותנת תחושה נעימה וגם משטיחה את החלל.

רצוי להימנע מתאורת יתר ומגופי תאורה שעלולים לסנוור וכדאי לדאוג לכך שחזית החנות תהיה מוארת מספיק כדי למשוך את תשומת לב של הלקוחות הפוטנציאלים שעוברים ושבים באיזור.

עוד דבר שיעזור לנו למשוך את תשומת לב הלקוחות הוא שילוט נכון על גבי חזית החנות. חשוב שהשילוט עצמו יתאים מבחינת זהות למה שאנחנו מוכרים בבית העסק.

פנים בית העסק צריך להיות מתוכנן בצורה נכונה כך שיגרום ללקוח לעבור מסלול שיראה לו את כל המוצרים הנימכרים. אין צורך להעמיס בסחורה ובמידוף, כדאי שהחלל יהיה מסודר בצורה נוחה ואסתטית, כדי לא ליצור עומס בעין ותחושת לחץ בכניסה אליו.

לכל בית עסק יש את הייחוד שלו, מה בעצם הוא מוכר ולמה הוא יותר מיוחד מכל אחד אחר, לכן תמיד נציג את המוצרים שלנו בצורה זו ונדגיש דרכם ובאמצעות העיצוב והמיתוג את הייחודיות שלנו כבית עסק.

מיתוג- זו לא סתם מילה, זוהי נקודה חשובה מאוד בדרך להצלחה. מיתוג נכון של העסק יגרום ללקוחות לזכור את בית העסק , את הצבעים ואת הקונספט שלו. רצוי לגייס למטרה זו גרפיקאי/ת טובים שייצרו במקביל עם מעצבת הפנים שפה של צבעים , לוגו ושילוט נכונים.

איך לעצב חנות?

 

החלטתם לפתוח חנות חדשה? קודם כל שיהיה במזל. חשוב לזכור כי גם לאחר כלל מחקר השוק שעשיתם, בחירת הלוקיישן המתאים, מציאת המוצר המבוקש שאתם מוכרים, יחסי הציבור, השיווק והפרסום שביצעתם והעובדים ששכרתם ותדרכתם ישנו חלק שהינו בלתי נפרד מהצלחת עסקכם העתידי וחובה להשקיע בו לא פחות מבכל אספקט אחר בפתיחת החנות החדשה או בשינוי התדמית של חנות קיימת וזהו עיצוב החנות. במאמר שלפניכם תלמדו טיפים לגבי עיצוב החנות בצורה נכונה וכיצד ניתן ליישם אותם בפועל .

 

1)      ראשית זכרו – בעולם של היום, העיצוב הינו חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה של הלקוח. חנות המנוהלת בצורה טובה ומוכרת מוצרים בעלי ביקוש, אשר אינה מעוצבת בצורה המשרתת את חוויית הקנייה והצריכה של הלקוח דינה במקרים רבים להיכשל.

ממש כמו בעולם הדייטים, לעיתים לקוח כלל לא ייכנס לחנות אם היא אינה בעלת חזות מושכת, גם אם הפנימיות שלה (המחיר, תודעת השירות, טיב המוצר) הינם ראויים לכל שבח. לכן בין אם יש לכם חנות ותיקה אשר אתם מרגישים כי יש צורך לבצע בה רענון ובין אם אתם עתידים לפתוח חנות חדשה – אל תוותרו על עיצוב פנים יעיל, נגיש ואיכותי.

 

2)      מומלץ לא לחסוך בכסף על הליך עיצוב הפנים ולשכור בעל מקצוע  שיבנה עבורכם קונספט מתאים לעיצוב החלל.

בנו תקציב מקסימלי שאתם מוכנים להשקיע בעיצוב פנים החנות (זכרו כי לצד ההשקעה גלום רווח רב בחנות מעוצבת היטב) כי ברגע שאין תקציב מסודר אפשר לגלוש מהר מאוד להוצאות רציניות . מה גם שהתקציב מהווה מסגרת עבור המעצב/ת אותה תבחרו  וכך הם ידעו עד כמה הם יכולים "להשתולל".

 

3)      שבו עם מעצב הפנים הנבחר ודונו באופן בו אתם רוצים למשוך את קהל הצרכנים ולגרום לו לחוויית קנייה מהנה, שבסיומה, כמובן, רכישת מוצרים. אחד הדברים החשובים להגדלת כמות הצריכה הוא אופן הצבת המוצרים בחנות. ככל שהמוצרים יהיו מסודרים באופן שיגרום ללקוח להתעניין בהם יותר כך גדלים הסיכויים שהלקוח ייצא מהחנות שמח וטוב לב עם מוצר חדש שהוא רכש. כך לדוגמא מומלץ לעשות מסלול הליכה שגורם ללקוח לעבור את כל הפריטים בחנות (דוגמת איקאה) ולהעניק ללקוח מרווח המספק ללקוח מקום משל עצמו אך עם זאת מאפשר לו לראות מגוון מוצרים רב ככל האפשר. מומלץ אף להציב בחנות פינת מבצעים ולדאוג להצבה ייחודית ואסתטית של המוצרים.

4)      חשבו תמיד במהלך תכנון העיצוב יחד עם המעצב על שני גורמים עיקריים שיגרמו ללקוח הן לרכוש מוצרים בחנות והן לשוב אליה לקנייה הבאה –

1. סיפוק חווית קנייה מהנה ומתגמלת    2. מקסום פוטנציאל המכירה של חנותכם.

עשו זאת באמצעות מתן מרחב קנייה ידידותי, מרווח ואיכותי ללקוח לצד הצבת פינות מבצעים, מיקום מוצרים במקומות בלתי צפויים, סידור אלגנטי ומושקע של המוצרים בחנות ויצירת מרחב קנייה איכותי החל מהכניסה לחנות ועד לרכישה בקופה (אשר מומלץ להציב גם בה מדפים/מוצרים נוספים ומשתלמים אותם ירכוש הלקוח ברגע האחרון). נצלו את כלל מרחב החנות לעיצוב המשלב שני תנאים אלו – מחד חווית קנייה המקנה ללקוח מרחב משל עצמו ואינה אינטנסיבית יתר על המידה ומאידך ניצול מקסימלי של פוטנציאל המכירה של פריטי החנות שלכם.

 

5)      זכרו- עיצוב חנות דורש השקעה כספית לא קטנה מצידכם, אולם זהו נדבך הכרחי ומכריע בהצלחת החנות ולכן אין להתפשר על תחום זה ומומלץ לבחור במעצב מוכח ובעל ניסיון ורזומה התואם את חזונכם האישי, איתו אתם מאמינים שתוכלו להצעיד את החנות להצלחה מסחרית לטווח הארוך. שיהיה בהצלחה!

 

* קרן רוזנר הינה מעצבת פנים, בוגרת החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמאי של המכללה למנהל ובעלת תואר ראשון בעיצוב פנים B Interior Design. סטודיו Rozner מתמחה במגוון רחב של פרויקטים בתחום עיצוב הפנים: תכנון ועיצוב חנויות, עיצוב דירות ובתים פרטיים,עיצוב משרדים,עיצוב מסעדות ובתי קפה, עיצוב ביתנים לתערוכות ועוד. הסטודיו עובד בשילוב עם בעלי המקצוע הטובים ביותר בתחומם ומעניק עיצוב ייחודי לכל לקוח.

הליך העבודה בנוי על שיתוף פעולה מלא בין המעצבת לבין הלקוח כולל ליווי מקצועי משלב החלום ועד להגשמתו. תהליך העבודה הוא אישי וכולל: גיבוש קונספט ותדמית, תכנון וחלוקת החלל, ניהול והפקת הפרויקט, ליווי ופיקוח במקביל לעבודת בעלי המקצוע, עיצוב ריהוט ואובייקטים בחלל, עיצוב גרפי וכן ליווי בבחירת חומרי גמר.

  לצפיה בקו"ח

לפרטים ניתן לפנות: נייד -  052-4588593 | מייל - roznerd@gmail.com ולבקר באתר  www.roznerd.com

 
כל הקורסים האלה בחינם לחלוטין
רק ללחוץ וליהנות מכל הקורסים ללא תשלום