איך לעצב חנות?
החלטתם לפתוח
חנות חדשה? קודם כל שיהיה במזל. חשוב לזכור כי גם לאחר כלל מחקר השוק שעשיתם, בחירת
הלוקיישן המתאים, מציאת המוצר המבוקש שאתם מוכרים, יחסי הציבור, השיווק והפרסום
שביצעתם והעובדים ששכרתם ותדרכתם ישנו חלק שהינו בלתי נפרד מהצלחת עסקכם העתידי
וחובה להשקיע בו לא פחות מבכל אספקט אחר בפתיחת החנות החדשה או בשינוי התדמית של
חנות קיימת וזהו עיצוב החנות. במאמר שלפניכם תלמדו טיפים לגבי עיצוב החנות בצורה
נכונה וכיצד ניתן ליישם אותם בפועל .
1)
ראשית זכרו – בעולם
של היום, העיצוב הינו חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה של הלקוח. חנות המנוהלת בצורה
טובה ומוכרת מוצרים בעלי ביקוש, אשר אינה מעוצבת בצורה המשרתת את חוויית הקנייה
והצריכה של הלקוח דינה במקרים רבים להיכשל.
ממש כמו בעולם הדייטים, לעיתים לקוח כלל לא ייכנס לחנות אם היא אינה בעלת
חזות מושכת, גם אם הפנימיות שלה (המחיר, תודעת השירות, טיב המוצר) הינם ראויים לכל
שבח. לכן בין אם יש לכם חנות ותיקה אשר אתם מרגישים כי יש צורך לבצע בה רענון ובין
אם אתם עתידים לפתוח חנות חדשה – אל תוותרו על עיצוב פנים יעיל, נגיש ואיכותי.
2)
מומלץ לא לחסוך בכסף
על הליך עיצוב הפנים ולשכור בעל מקצוע שיבנה
עבורכם קונספט מתאים לעיצוב החלל.
בנו תקציב מקסימלי שאתם מוכנים להשקיע בעיצוב פנים החנות (זכרו כי לצד
ההשקעה גלום רווח רב בחנות מעוצבת היטב) כי ברגע שאין תקציב מסודר אפשר לגלוש מהר
מאוד להוצאות רציניות . מה גם שהתקציב מהווה מסגרת עבור המעצב/ת אותה תבחרו וכך הם ידעו עד כמה הם יכולים
"להשתולל".
3)
שבו עם מעצב הפנים
הנבחר ודונו באופן בו אתם רוצים למשוך את קהל הצרכנים ולגרום לו לחוויית קנייה
מהנה, שבסיומה, כמובן, רכישת מוצרים. אחד הדברים החשובים להגדלת כמות הצריכה הוא
אופן הצבת המוצרים בחנות. ככל שהמוצרים יהיו מסודרים באופן שיגרום ללקוח להתעניין
בהם יותר כך גדלים הסיכויים שהלקוח ייצא מהחנות שמח וטוב לב עם מוצר חדש שהוא רכש.
כך לדוגמא מומלץ לעשות מסלול הליכה שגורם ללקוח לעבור את כל הפריטים בחנות (דוגמת
איקאה) ולהעניק ללקוח מרווח המספק ללקוח מקום משל עצמו אך עם זאת מאפשר לו לראות
מגוון מוצרים רב ככל האפשר. מומלץ אף להציב בחנות פינת מבצעים ולדאוג להצבה
ייחודית ואסתטית של המוצרים.
4)
חשבו תמיד במהלך
תכנון העיצוב יחד עם המעצב על שני גורמים עיקריים שיגרמו ללקוח הן לרכוש מוצרים
בחנות והן לשוב אליה לקנייה הבאה –
1. סיפוק חווית קנייה מהנה
ומתגמלת 2. מקסום פוטנציאל המכירה של
חנותכם.
עשו זאת
באמצעות מתן מרחב קנייה ידידותי, מרווח ואיכותי ללקוח לצד הצבת פינות מבצעים, מיקום
מוצרים במקומות בלתי צפויים, סידור אלגנטי ומושקע של המוצרים בחנות ויצירת מרחב
קנייה איכותי החל מהכניסה לחנות ועד לרכישה בקופה (אשר מומלץ להציב גם בה
מדפים/מוצרים נוספים ומשתלמים אותם ירכוש הלקוח ברגע האחרון). נצלו את כלל מרחב
החנות לעיצוב המשלב שני תנאים אלו – מחד חווית קנייה המקנה ללקוח מרחב משל עצמו
ואינה אינטנסיבית יתר על המידה ומאידך ניצול מקסימלי של פוטנציאל המכירה של פריטי
החנות שלכם.
5)
זכרו- עיצוב חנות
דורש השקעה כספית לא קטנה מצידכם, אולם זהו נדבך הכרחי ומכריע בהצלחת החנות ולכן
אין להתפשר על תחום זה ומומלץ לבחור במעצב מוכח ובעל ניסיון ורזומה התואם את
חזונכם האישי, איתו אתם מאמינים שתוכלו להצעיד את החנות להצלחה מסחרית לטווח
הארוך. שיהיה בהצלחה!
* קרן רוזנר
הינה מעצבת פנים, בוגרת החוג לעיצוב פנים במסלול האקדמאי של המכללה למנהל ובעלת
תואר ראשון בעיצוב פנים B Interior Design. סטודיו Rozner
מתמחה במגוון רחב של פרויקטים בתחום עיצוב הפנים: תכנון ועיצוב חנויות, עיצוב
דירות ובתים פרטיים,עיצוב משרדים,עיצוב מסעדות ובתי קפה, עיצוב ביתנים לתערוכות
ועוד. הסטודיו עובד בשילוב עם בעלי המקצוע הטובים ביותר בתחומם ומעניק עיצוב
ייחודי לכל לקוח.
הליך העבודה בנוי
על שיתוף פעולה מלא בין המעצבת לבין הלקוח כולל ליווי מקצועי משלב החלום ועד
להגשמתו. תהליך העבודה הוא אישי וכולל: גיבוש קונספט ותדמית, תכנון וחלוקת החלל,
ניהול והפקת הפרויקט, ליווי ופיקוח במקביל לעבודת בעלי המקצוע, עיצוב ריהוט
ואובייקטים בחלל, עיצוב גרפי וכן ליווי בבחירת חומרי גמר.
לצפיה בקו"ח
לפרטים ניתן לפנות: נייד -
052-4588593 | מייל - roznerd@gmail.com ולבקר באתר www.roznerd.com