פורטל התורה והתשובה - כל ההוכחות שהתורה אמת במקום אחד
 
 

 


ספרים מופצים בחינם



 


 

וגם דמו הנה נדרש
מאת: דני שחק
 
דמו של הרב אמנון יצחק, איש האמת, נשפך כמים, ואין פוצה פה ומצפצף. לפיכך החלטתי לומר כמה דברים, על מנת שרבים העומדים תמהים, ידעו איך להתייחס לאירועים המתרחשים לנגד עיניהם.
 הכרויות לדתיים
ראשית, אתם צריכים לדעת, שהרב אמנון היה לו את הכוח להשפיע על מקבלי ההחלטות בכנסת, אפילו שלא נבחר. הרעיון של לחם בשקל, כמעט ותפס, מבחינת הדיור, ביבי נתניהו קרא חזרה לכחלון, על מנת שזה יוריד את מחירי הדיור, כפי שהוריד את מחירי סלולר. מי היה זה ששיבח כל הזמן את כחלון – הוי אומר, הרב אמנון יצחק. אם אתם חושבים שהם לא התייחסו ברצינות למה שהרב אמנון יצחק אומר, אתם טועים. גם המהירות בכביש הועלתה בכבישים מסוימים ל-130. דבריו הנוכחים והמוטעמים של הרב אמנון יצחק לא שבו ריקם, וגם אם כעת ינסו להחזיר הכול לקדמותו, כדי שחלילה לא להשאיר לרב אמנון שום זכות, דעו לכם שהוא דיבר לעניין וגם הם יודעים את זה, ואם מבלי להיכנס לכנסת היה לו את הכוח להשפיע, מה היה אילו היו נציגיו נבחרים?!
 
מה סוד כוחו של הרב אמנון יצחק, אני חושב שאפשר לסכם את סוד כוחו במשפט אחד: "אין דבר העומד בפני הרצון". כבר שנים אנחנו שומעים שאסור לסבסד עניים. זה יגרום לאינפלציה, ולקריסה כלכלית. אם מישהו מנסה לחוות דעה אחרת, או  להציע רעיון אחר, מיד הוא מושתק בטענה שהמומחים אומרים אחרת, והוא לא מבין בזה כלום, ועדיף שישתוק. אבל את הרב אמנון זה לא עוצר, הקו שלו הוא, שאם יש רצון יש דרך, כי אם יש רצון אז כבר מוצאים את הכלים והאמצעים להוציא לפועל את מה שרוצים, ובאנגלית אומרים: כשיש רצון יש דרך (if there's a will there's a way).
 
האמצעים הטכניים, אינם העיקר. הרוח והרצון שנובע ממנה היא העיקר. כאשר יש רצון, מוצאים כבר את הרעיונות היצירתיים והאמצעים הטכניים והדרכים להגיע אל מה שרוצים. ואומנם, למרות דבריהם של הפוליטיקאים חמורי הסבר, העוטים על עצמם אצטלא של אחריות, בא הרב אמנון אל הכנסת, כשבאמתחתו שלל רעיונות יצירתיים מאין כמותם, רעיונות שלדעתי, עשויים לשפר מאוד את מצבינו החומרי. אדם זה שדואג בכל מאודו לטובת עם ישראל, והשפיע עלינו כל כך הרבה טובות במישר הרוחני, רוצה כעת להשפיע עלינו טוב גם במישור החומרי. מה רע בזה?
 
דוגמא לאחד הרעיונות של הרב, שבעיני לפחות הוא חידוש, ונראה כרעיון טוב מאוד:
בעבר, כאשר רצו הפועלים פשוטי העם לשפר את מעמדם, הם התאחדו הקימו איגודים ועשו שביתות, וכך קבלו את מה שמגיע להם מן המעסיקים. כיום, כאשר הפועלים מאיימים לשבות, בעל המפעל מאיים שהוא יעביר את המפעל לסין או לירדן, ושם כוח העבודה זול, ומיד כולם נבהלים. מה אם כן ישמור עלינו מהניצול של בעלי הממון? אומרים לנו "שוק חופשי" זה הפתרון, כך תהיה תחרות ויוקר המחייה יוזל, אבל השוק החופשי לא מגביהה את ההכנסות של אנשי העמל, שוק חופשי מביא לכך שבסופו של יום, אחרי הרבה מלחמה ותחרות, תאגידי הענק משתלטים על כל השוק, ולמעשה, כובשים הם לעצמם מונופול. לדוגמא: פעם היו הרבה בעלי מכולות, כיום בעל מכולת, זול לו יותר לקנות מוצרים ברשתות המזון הגדולות, מאשר לקנות אצל הספקים.
 
אפילו אם יתחילו להכניס לשוק בכוח הרבה מתחרים, כפי שעשה כחלון בשוק הסלולר, הטייקונים ימצאו כבר את הדרכים החוקיות לרכז הכול בידיים שלהם, יש להם לובי בכנסת, ויש להם אפשרות לשמן את המערכת היכן שצריך. הרעיון של הרב אמנון, כפי ששמעתי באחת מהשיחות שלו היה, במקום שאנחנו נתאחד כפועלים, ונעשה שביתות, שזה כבר לא רלוונטי להיום בשוק הגלובלי, נתאחד כצרכנים, בדיוק כמו שזה עובד בחסידויות מסוימות, וננצל את כוחנו כצרכנים, ונחליט אנחנו למי לתת את מונופול. אנחנו ניתן מונופול דווקא למי שנותן לנו מחיר טוב, ודווקא למי שמוכר לחם בשקל, וכן מתחשב בחלשים.
 
הרב אמנון העתיק את זה מן החסידויות, לכלל עם ישראל, זוהי מעלתו של הרב אמנון, דאגה לכלל ישראל. בעוד שאר הקבוצות, לא מתעסקות בציבור הכללי, כיוון שזה לא התחום שלהם. הרב אמנון הרים את הכפפה, ופנה לכל שכבות העם, ולא וויתר על שום יהודי. הוא פועל במקומות שלאחרים אין גישה אליהם, ולהפריע לו בעבודתו, זה פשוט מעשה שלא יעשה.
 
הרב אמנון, אמר באחת השיחות שלו, שאסור לחשוב על זה שגם הערבים ייהנו מן הלחם בשקל, מה שחשוב זה שהקב"ה יראה שאנחנו דואגים לעניים, והוא ישלח לנו בזכות זה הרבה ברכה. תארו לכם שאדם כזה, עם צורת מחשבה כזאת, ישפיע על ההחלטות בל מנהיגי ישראל, כמה זכויות יהיו לנו, כמה גזירות ימחקו לנו בשמים?
 
לי יש חוב אישי אל ברב אמנון. אני אומנם גדלתי בבית מסורתי, שמרנו שבת, כשרות ודברים חשובים בסיסיים, אמא שלי התעקשה על כך, אבל בנושא החינוך התחנכנו בבתי ספר חילונים לחלוטין (בין השאר גימנסיה רחביה) אבא שלי התעקש על כך. עם חינוך כזה, אין זה מן הפלא, שהאמונה באלוקים נראתה לי כאמונה עיוורת בסיפורי בדים, שאין לה שום אחיזה במציאות. בפרט השפיעה על השקפת עולמי, סידרת טלוויזיה אנגלית, של ה-BBC, בה צפיתי  בגיל 14 בערך, סידרה שנקראה "החיים עלי אדמות" ("Life on Earth ") מנחה הסדרה היה דויד אטנברו, והרושם שהתקבל אצלי מן הסדרה היה, שאת האבולוציה מוכיחים שם מעל ומעבר לכל ספק. המנחה היה כל כך רהוט ורציני, נסע למקומות שונים בעולם, כשהוא אוסף לעינינו ראיות לתיאוריה שהוצגה בסדרה. הייתי ילד, וילד לא יכול לקבוע מהי ראיה ומה לא, הוא רק מקבל את הרושם הכללי, שאנשים רציניים, מדענים – אתם יודעים, אלה שהמציאו מטוסים וטילים שמגיעים עד לירח, ומיני טכנולוגיות שצריך להיות חכם גדול על מנת ליצור אותם – ובכן המדענים הללו, הם שבאים כעת ואומרים: הדת היא לא נכונה, וכנגדם עומדים אנשים שנראים מאוד לא מתוחכמים, ומאוד מיושנים, וטוענים ההיפך. למי תאמין?  
 
כך האמנתי בתמימות שנים רבות שכנראה הדת מפספסת, ולמרות שראיתי את היופי שבדת, וכבר מאסתי בשלב מסוים, באנוכיות של החברה החילונית, לא יכולתי לעבור לצד השני, כיוון שאני לא יכול לעשות שקר בנפשי, ולהאמין בדבר שאינו אמת, רק משום שזו משאלת הלב שלי.
 
עד שיום אחד, בגיל 19 וחצי, נתקלתי בקלטת של הרב אמנון יצחק, שבה הוא שואל במילים כאלה ואחרות שאלה פשוטה, "האם מפיצוץ יכול להיווצר משהו?! פיצוץ הוא תהליך יצירתי? יכול להבנות משהו מפיצוץ? הייתכן כדבר הזה? וכן הדין בכל פעולה של עירבול חלקיקי חומר באופן אקראי, לעולם לא יכול להיווצר מכך סדר וצורה, זה לא עניין של הסתברות בכלל, זה טבע חלקיקי החומר כאשר הם נעים באקראי, הם מתבלגנים ומתפזרים לכל רוח, ודאי לא יוצרים עצמים וצורות, אלא אם כן יש יד מכוונת שמתערבת בתהליך וכופה עליהם סדר. קחו למשל בקבוק עם חול צבעוני מסודר בשכבות, ותנערו אותו, תמיד תקבלו בלגן, אף פעם לא צורה חדשה – אתם שומעים, אף פעם! זה לא עניין של סיכוי בכלל, זה טבע החומר, לבלות ולמחות כל סדר וצורה הטבועים בו, ולנוע תמיד לכיוון האי סדר.
 
מבחינתי, כששמעתי את זה, נפלה פצצה. העולם לא חזר יותר להיות מה שהיה. ואפשר לומר שהרב אמנון יצחק, נפח בי, באותו רגע, נשמה, ואני התחלתי לצעוד בדרך האמונה. דבר ראשון ביקשתי לי ישיבה, ונשלחתי לישיבה של ש"ס, אני רוצה להכיר טובה לכל מי שהעניק לי את האפשרות ללמוד תורה, אבל אני מוכרח לציין שהעצה שנתנו לי, ללכת לישיבה בסגנון של ש"ס הייתה עצה לא הוגנת. היא לא התאימה לסגנון שלי כלל. הייתי מצפה שאדם שחפץ בטובתי, ישלח אותי לשיבה שמתאימה לי – ישיבת נתיבות עולם למשל. בכל מקרה, התחלתי ללמוד שם. אברכים שלמדו איתי אמרו לי פעמים רבות, שרמת הלימודים בישיבה נמוכה מדי בשבילי, וראוי שאני אחפש מסגרת שבה אוכל לממש את הפוטנציאל שיש לי. כאשר פניתי לרבני הישיבה, שיעזרו לי למצוא מסגרת לימודים הולמת יותר, לתדהמתי, במקום לעודד אותי, הם כעסו מאוד שאני עוזב את הישיבה, התפלאתי, מה המטרה כאן, לדאוג לטובת הבחורים, או לקיום הישיבה? למרות הבוז והכעסים והזלזול, עברתי ללמוד בישיבתו של הרב שינברג – תורה אור. בהמשך הגעתי לישיבת חברון גבעת-מרדכי, במלחמת המפרץ אפשר היה למצוא אותי בכולל חזון איש בבני ברק כאשר אני כבר נשוי במשך שנה. ההחלטה שלי לעזוב את הישיבה של ש"ס (למרות הבוז והזלזול וחוסר הנחת המופגנת של אחד מן הרבנים החשובים שם, שמשמש היום במועצת גדולה התורה של ש"ס)  הייתה החלטה נכונה והיא קידמה אותי רבות בדרך התורה.
 
הנקודה שאני רוצה לשים עליה את הדגש כאן היא, שמאז ומעולם, הישיבות של ש"ס לא היו בנויות לתת טיפול המשך לבעלי התשובה. הרב אמנון יצחק העניק לנו מכל הלב, מבלי לבקש תמורה, ואת כל החוזרים בתשובה שלו, העביר לטיפול המשך בישיבות השונות, אך המסגרות האחרות לא תמיד התאימו למלאכה, ובפרט הישיבות של ש"ס, וזאת בלי שום קשר להתנהגות שלהם בבחירות האחרונות. אדם שחוזר בתשובה, הוא אדם שהגיע להכרה בַאמת, אחרי שכבר היה משולב בחברה החילונית. הוא עשה בחירה מודעת, והגיע לאן שהגיע מתוך כוונה ורצון כנה לעבור את הבורא, אדם כזה, מעוד מפריע לו כאשר הוא נתקל בחוסר תום לב, הוא מצפה ליותר
 
ש"ס יש לה קהל משלה. זה הווי חיים שאין חלילה מה לזלזל בו, אבל הוא לא מתאים לנו. ישנו בארץ ציבור גדול של אנשים שמעולם לא הצליחו להתערות בחברה החילונית. כור ההיתוך של החברה החילונית לא עבד עליהם כלל, הם היו כל כך רחוקים מן ההוויה החילונית, שלא הייתה בכלל דרך לתקשר איתם, וכך הם נשארו במקומם, נאמנים למסורת אבותיהם, וזה דבר יפה, אבל זה בכלל לא דומה לזן של בעלי התשובה, שהשתלבו כבר בחברה החילונית, ואז עשו בחירה מודעת, לעבור לצד השני. מה לזה אצל זה?
 
מלכתחילה הייתה זו טעות לשלוח את בעלי התשובה של הרב אמנון,, להתחנך בישיבות בסגנון של ש"ס, ואני שמח לשמוע שהרב הולך לאגד את בעלי התשובה, בקהילות ומוסדות מסודרים, המודרכים על ידי גדולי התורה הליטאים, ממשיכי דרכו של הגאון מווילנה. כך ראוי מאוד, ואני אשמח אם זה יתבצע. זה פשוט שני זרמים, זרם התשובה, והזרם של ש"ס, אז הם בשלהם ואנחנו בשלנו, בלי לפגוע בכבודם עד כמה שניתן (אם הם מתקיפים, אין ברירה אלא להבהיר להמון העם את האמת).
 
התגלגל הדבר מן השמים, ומעז (הבחירות) יצא מתוק (פז) – מתוך מאבק הבחירות ,הגיע הרב אמנון יצחק למסקנה שיש להקים את קהילות פז – קהילות לחוזרים בתשובה, שיתנו לחוזרים בתשובה שרותי קהילה, מתוך רגישות יתר לצרכים של הציבור החשוב הזה. אחרי 35 שנה של פעילות בהחזרה בתשובה, החליטו משמים להטיל על הרב אמנון יצחק, להקים את קהילות פז. קהילות של חוזרים בתשובה שבאו בכנות לעבוד את הבורא, מתוך בחירה מודעת, והכרה באמת. בראש הקהילות יעמדו בע"ה מנהיגים נקיי כפיים, העוסקים בצורכי ציבור באמונה – כדוגמת הרב אמנון יצחק.
 
כעת חשוב שכולם יתנו יד, לרשום ולהירשם לקהילות האלה, אין מה להפסיד מכך, רק להרוויח, גם בעולם הזה וגם בעולם הבא. זכרו: ככל שיגדל הציבור העומד מאחורי הקהילות האלה, תהיה ליוזמה הזו יותר תנופה.
 
ונסיים בברכת חזק ואמץ לרב אמנון יצחק
 
כל הקורסים האלה בחינם לחלוטין
רק ללחוץ וליהנות מכל הקורסים ללא תשלום